Font de la Noguerola

Coordenades aproximades de la font: 41º50’59”N - 2º21’19”E

Agost 2010

Per anar a aquesta petita font podem deixar el cotxe a l’aparcament del restaurant la Barita, al quilòmetre 4 de la carretera de Viladrau a Seva.

Octubre 2010

Des de la Barita, caminarem en direcció Viladrau amb compte pel voral de la carretera 3 minuts i tot just davant del Mas La Noguerola, baixarem pel trencant de la dreta, on hi ha una fita de pedra indicant el camí històric al mas La Sala.

Un cop iniciat el camí de La Sala creuarem la Riera Major de Viladrau. Si girem a la dreta veurem un bonic pont de pedra (on fa anys diuen que van rodar un espot publicitari) sobre la riera. Però hem de continuar recta pel camí cap a la Sala (casa d’en Serrallonga) resseguint a la nostra dreta la tanca del camp del Club de Polo Sant Antoni de Viladrau.

Agost 2010

Voltem per darrera de les tanques on els cavalls del Polo esperen el seu torn de joc, entrem una mica al camp, i just a l’esquerre hi ha un corriol que remunta la riera de la Sala durant uns 200 m. Trobarem una petita presa, i davant un gorg; allà mateix, a l’esquerra hi ha aquesta senzilla font.

Octubre 2010

El Mas de La Noguerola pren el seu nom d’una espècie de Pistacia nativa del Mediterrani i les Illes Canàries, que rep diferents noms: terebint, llampuga, llampuga pudent o arbre de trementina. A Xipre fan un pa especial amb els seus fruits, i a l’antiga Grècia era molt usada per les seves propietats aromàtiques i medicinals.

Agost 2010

El pont carreter de la Noguerola és un pont d’origen medieval ampliat i arranjat pels voltants del segle XVIII. Aquí s’ajunten les aigües de la riera de la Sala i de la riera Major de Viladrau.